UFC 101: Declaration




Den 8:e Augusti är det dags för UFC 101, kanske inte det bästa Fightcardet jag har skådat när det gäller stora stjärnor, men bra matcher kan vi nog förvänta oss. Så nu blir det lite skrivning om fighternas för och nackdelar och vem jag tror kommer att vinna.


BJ Penn Vs. Kenny Florian

Denna match kan Bj Penn vinna hur enkelt han vill, men det beror på hur mycket han vill det också. Hans största problem i sin karriär är hans motivation och kondition, resten har han. Vi kommer nog se om han vinner så fort han kliver in i Octagonen i hans blick och på hans kropp om han har tränat. Men detta är ju MMA och allting kan ju hända. Florian är ju inte vem som helst och han är trots allt väldigt bra på det Bj Penn är bra på, fast snäppet sämre. Men det som talar till hans fördel är hans hunger att ta titeln och hans Flås.

Bj Penn vinner på Submission i Rond 3


Anderson Silva
Vs. Forrest Griffin

Som alla andra matcher så är Andersson Silva favorit men man ska aldrig räkna ut Griffin.
Plus att Anderson Silva har nog aldrig mött en sån orespekt full fighter med så lång räckvidd.
Eftersom den aggresiva planen som Forrest måste värkställa så kommer denna match inte sluta på Beslut.
Men Forrest är ingen avslutare utan han är en taktiker, plus att han kommer från världens bästa Camp ( Extrem Couture).
Anderson silva kommer dock vinna denna match, men jag hoppas på Griffin.

Anderson Silva vinner på TKO i Rond 2


Amir Sadollah Vs. Johny Hendricks

Amir har inte fightats på 13 månader och jag tror att det kommer att märkas. Johny är en gammal WEC fighter och han har verkligen imponerat på mig, Man kan säga att han är en mini version på Forrest Griffin. En snubbe med bra Gameplans. Så Amir kommer att förlora denna match, och jag tror han också kommer frenetiskt försöka få ner denna match på marken och misslyckas dom flesta försöken.

Johny Hendricks vinner på Beslut


Kendall Grove Vs. Ricardo Almeida

Denna fight kommer bli taktisk. Kendall kommer att försöka att hålla distansen och sätta jabbar med powershots, plus att han är en mycket mer allsidig fighter som också är väldigt skillad på marken. Visserligen är Almeida världsklass BJJ kille men han är för svag stående. Enda chansen för Almeida är Clinch och Ev. Legkicks.

Kendall Grove vinner på TKO i Rond 3


Detta är dom fightsen som kommer bli sända på TV plus en till, men den matchen är så jävla ointressant och jag har lite bråttom till farmor.

Kram och Nacksving
Ninjanicke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0