UFC 100 Resultat



Okej, förlåt att jag inte skrev om detta event innan det skulle sändas, det var ju trots allt Historiens största MMA event någonsin...men jag orka inte helt enkelt. Nu är det mycket slit ang. min flytt och förberedelserna innan jag börjar plugga igen. Nog om det, jag har lovat dyrt och heligt att ja inte ska skriva så mycket om mig själv, för det finns nog inge tråkigare än att sitta å läsa nåns blogg om vad den personen har använt för skitpapper lr nått annat meningslöst.

Jag kommer nu skriva lite om varje TV-sänd match och en icke TV-sänd....detta pga att det var bara en intressant Prelim match(Ej tv sänd) som är värd att nämna(Coleman Vs. Bonnar).

Mark Coleman Vs. Stephan Bonnar



Jag måste erkänna att jag trodde inte att Coleman skulle ta hem detta. Han gjorde det han är bäst på...ta ner matchen på marken och trötta ut Bonnar och sätta en armbåge lr två. Konditions mässigt så va det ju en katastrof som vanligt från Coleman men inte lika farligt som när han mötte Shogun. All denna förtjänst är ju helt klart "couture" tränaren Shaun Tomkins verk...kanske världens bästa tränare just nu. Bonnar därimot borde skämmas, när han vet att han ska möta en fighter som är gammal och trött och kanske har gamets dåligaste stående gard. Det enda han behövde göra är att jabba några gånger och sätta en uppercut så hade han nog vunnigt men det gjorde han inte.

Mark Coleman Vinner på Beslut

Yoshihiro Akiyama Vs. Alan Belcher



Att Yoshihiro Akiyama beslutat att Lämna Japan för att Fightas i UFC är faktiskt rätt coolt. När han va i Japan så slogs han alltid med sin GI på, vilket inte är den bästa fördelen i MMA, då kan ju motståndaren bara greppa i dräkten och låsa han i flera andra situationer som vanligtvis inte skulle hamnat i, men han brukade fixa till det ändå. Fast inte med nått submission move utan med Knock. denna match mot Belcher märkte man att han underskattade han, Garden fanns inte och han hade nog inte tränat ordentligt för övergången från ring till bur.
Men han klarade sig med nöd och näppe.

Yoshihiro Akiyama Vinner på Beslut

Jon Fitch Vs. Paulo Thiago



Paulo Thiago har allt igentligen förutom nedtagnings försvar och kanske han skulle fila på sin Kickboxning annars så är han väldigt komplett. Dessa svagheter som Paulo har utnyttjade Fitch väldigt bra tog ner han och försökte klättra på han och sätta in nått submission. Men BBJ mästaren som Paulo är så har han världsklass försvar, kanske bäst i sin viktklass. Men Fitch imponerade på mig, gjorde allt rätt...rakt från skolboken

Jon Fitch Vinner på Beslut

Dan Henderson Vs. Michael Bisping



Jag hade faktiskt på känn att detta skulle hända när jag satt i soffan och svinga min bägare. Dels pga att Bisping använder För Mycket fotarbete i sin boxning, det kommer liksom ingen kraft ut näven på honom. Om man ska få kraft i en hög tex så kommer 50% av styrkan från foten, om man inte står stabilt så får man inge "schvung" i slaget. Men det är nu idom senaste matcherna han gör så...mycket dumt. En annan grej var att han alltid cirkulerade i sin vänstra rikting där Hendersons Power höger är, allt detta blev ju till en katastrof för Bisping.
Knockad blev han, först så tänkte jag att Hendo inte skulle följa upp knock slaget men det gjorde han med råge....när bisping föll i golvet och somnade så kom Henderson tätt efter med den mest brutalaste efter "poundet" jag någonsin har sett. En match till blir det förmodligen för Dan innan han får en titelchans igen....Rematch mot Wanderlei kanske?

Dan Henderson Vinner på KO 3:20 i Andra Ronden

Georges St-Pierre Vs. Thiago Alves



Denna titelfight blev nästan som en repris från alla andra GSP matcher man sett...stå upp lite och om motståndaren blir för exhalterad med slag så ta ner han och straffa han.... Efter knockout förlusten mot Matt Serra så gjorde GSP sin hemläxa att inte bara backa bak under ett ankommande anfall utan utnyttja situationen bättre.
Det som mest imponerar på mig när det gäller GSP är att han utnyttjar också dom fysiska svagheter som motståndaren har. När han möter boxare så Clinchar han för att trötta ut axlarna på dom, och fysisk starka brottare så tar han ner dom på marken fort(brottare i allmänhet är fasansfullt dåliga på rygg). När han nu mötte Thiago Alves så var det bara att stressa honom och kontra nästan alla slag...fantastiskt. Nästa för GSP enligt mig är att han försöker sig på mellanviktsklassen och kanske utmanar Anderson Silva.

Georges St-Pierre Vinner på Beslut

Brock Lesnar Vs. Frank Mir



Min stora avsky för Lesnar blev ännu större efter denna match...Visseligen vinner han mot Mir som är väldigt bra men Lesnar vinner inge snyggt alls...Som alla hans tidigare matcher så ska det användas kroppsvikt, ha en dominerande position och vinna helt enkelt. Väger man kanske 20kg mer än sina motståndare så ska man igentligen ligga överst.
Den dagen Brock Hamnar på sin rygg så kommer det nog sluta i förlust för honom, brottare på rygg är inte en bra kombo.
Den mannen som kommer sätta låtsasbrottaren på plats är Cain Valasquez, men först måste Cain komma förbi Shane Carwin UFC 103.

OVERALL:
Detta var faktiskt väldigt underhållande att kolla på, men jag skulle vilja se lite mer pompa och ståt.
UFC kanske ska kolla hur Japanerna spexar till det i sina event. Riktigt häftigt att se.
+ att det är härligt att se att Dan henderson är på rätt spår igen.


Kram Och Nacksving
Ninjanicke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0