UFC 99: Comeback Resultat

Alltså, jag vet inte vad jag ska börja med att skriva om.
Det enda som ploppar upp i mitt huvud är att dom Tyska UFC Domarna var köpta, eller så
har dom inte riktigt lärt sig detta med MMA.
Jaja, det finns inte mycket man kan göra än att fundera på om det kommer bli nån konsekvens av detta.
Kanske att UFC tänker om att åka till Tyskland nästa gång...eller börja skola MMA domarna lite.
Skitsamma...Nu till Resultaten:


Marcus Davis Vs. Dan Hardy



Jarru, Precis som jag skrev så använde Marcus Davis av alla MMA´s hörnstenar. Han mixade till det mot hardy.
Visserligen blev han Träffad av ett knä som han föll på men annars så var detta en solklar vinst för Davis
Men som jag skrev tidigare så tänker Tysk jävlarna annorlunda
Dan Hardy Vann På Beslut

Spencer Fisher Vs. Caol Uno



Att se Uno Tillbaka är jävligt häftigt, men hans galna striking och sparkar fanns inte kvar.
Mycket koncentrerad och fokuserad på att genomföra sin gameplan. Det var att ta ner Fischer och jobba på
Subbmissions, Visserligen tog han ner fischer ett par gånger och kontrollerade fighten men återigen så
dömmer dom huvudknullade tyskjävlarna vinsten till Fischer.
Ivilket fall, om Uno får lite mer Ringtid i sig så tror jag att han kan komma långt.
Spencer Fischer Vann På Beslut

Mike Swick Vs. Ben Saunders



Här har vi ett praktexempel på hur Mentalt övertag kan avgöra en match.
Jag trodde verkligen att Ben hade ett tuffare sinne, men jag misstog mig.
Första ronden så tog Mike ner Saunders och hållde han där nere, och man märkte att Ben gjorde allt
för att hålla i han, och han brände hur mycket energi som helst.
I andra ronden så var Ben märkvärt trött och rädd, och det märkte Mike och regnade slag på en
vättskrämd Saunders.
Mike Swick Vann På TKO 3:47 i Andra Ronden

Mirko Cro Cop Vs. Mostapha Al Turk



Denna match blev precis som jag trodde, Mirko började lungt och lät Al Turk svinga sina Haymakers som inte träffade
nått, och vid nån sving så kontrar CroCop Blixtsnabbt och träffar slag på slag.
Men den andra gången som det blev en kontring för CroCop så råkade han peta Al turk i ögat, och efter det så avslutade
CroCop Matchen, men hur som helst så hade CroCop vunnit i vilket fall.
Shane Carwin nästa.
Mirko CroCop Vann På TKO 3:06 i Första Ronden

Cheick Kongo Vs. Cain Velasquez



Dominans, total Dominans av Cain Velasquez. Han kommer bli matchad mot en stjärna till sen blir det titelmatch
helt klart. I fighten så började Kongo med att slå en fin kombo på Cain som faktiskt sänker honom
men han räddar situationen med sin överlägsna brottning och poundade loss på Kongo.
Samma visa i andra ronden, Cain blir klippt men räddar sig själv igen.
Cain är UFC´s nästa Tungviktsmästare helt klart.
Som tur var dömde tyskarna matchen till Cain, om dom inte hade gjort det, hade jag nog slutat bry mig om
MMA.
Cain Velasquez Vann På Beslut

Rich Franklin Vs.Wanderlei Silva



Att Franklin inte avslutade matchen tidigare förbryllar mig, mycket pissig taktik från Franklin´s hörna.
Jag misstog mej också att Silva hade fått en glashaka på äldre dar men det hade han INTE.
Han mottog smäll på smäll, men när silva blir slagen så tänder han till och delar ut själv en skörd med
svingar. Silva vet hur man fightas och ställer till en Show. Visserligen förlorar han då och då men han är ju helt otrolig att kolla på. Mellanviktklassen nästa för Silva och det tycker jag är väldigt smart move från Silva.
När han var i Lätt Tungviktsklassen såg han nästan hämmad ut av alla muskler, men nu i denna 88kilos match så
såg det mycket smidigare och lättare ut för honom.
Rich Franklin Vann På Beslut

                                    OVERALL:

Det posetiva i detta event att det var riktigt bra matchups och att mer ser många framtids hopp.
Men det stora negativa var domarna.
UFC åk aldrig till Tyskland igen...Kom till Sverige Vettja


Kram Och Nacksving
Ninjanicke


    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0