Nyheter i Korthet 8/12-09



Chuck Liddell Vs Tito Ortiz III


Jepp, det har nu har det blivigt officiellt, Liddell ska spöa skiten ur Ortiz en tredje gång
Dom möttes först UFC 47 och där tog det knappa 2 ronder för Iceman att knocka Tito.
Dom möttes också UFC 66 i en titelmatch där det tog lite längre tid men ännu mera utdragen tortyr för Ortiz som förlorade på TKO i fjärde ronden.
I det senaste UFC eventet som var TUF finalen så medelade i pausen Dana White att dom gamla rivalerna kommer att vara cocher i den 11:e säsongen av "The Ultimate Fighter".



Dan Henderson lämnar UFC för Strikeforce

I lördags så skrev Dan Henderson för Strikeforce under en 16 månaders period, sammanlagt 4-6 matcher
Dan försökte dock att vara kvar i UFC men Dana White och co. tyckte att han ville ha alldeles för mycket flis.
Zuffa och gänget bakom monstret UFC borde vara lite nervösa. Strikeforce kommer med stormsteg.
Fedor, Dan Henderson, Jacare och alla DREAM fighters.


Rampage Jackson avslutar sitt UFC kontrakt

Goda nyheter till alla MMA fans, Rampage ska förmodligen upp i Octagonen igen, men bara en match till.
Han har fortfarande en match kvar på sitt kontrakt som säger att han måste gå alla matcher han har skrivit under på. Rampage skrev detta i sin blogg:

Nu vill jag låta mina fans veta att jag kommer komma tillbaka till UFC och avsluta mitt kontrakt. Inte på grund av alla hatare som snackar skit om att jag är rädd för Rashad eller Titties eller någon annan. Jag kommer tillbaka för mina fans och för att få Rashad att hålla käften och att få Dana att hålla käften. Sen efter det kommer jag gå tillbaka och göra filmer och jag kanske går en boxningsmatch en gång per år bara för att hålla mig i form.

Men jag säger så här...han kommer tillbaka, inte till UFC utan till Strikeforce.


Gilbert Yvel möter ev. Dos Santos UFC 108

Dana White satsar 110% på att signa knockout speciallister till UFC på gott och ont.
Baroni, CroCop och Trigg är praktexemplar på att Dana vill ha mer blod törstiga tittare och inte människor som älskar denna sport i all sin prakt.
MEN, Gilbert är ett stort namn i MMA världen och är en mycket snabb och exlposiv tungviktare, som ev. kan droppa till lätt tungvikt om han vill.
Han ska nu möta Junior Dos Santos som är kanske den farligaste KO maskinen i UFC.
Risken finns att dom tar ut varandra och det blir en utdragen taktik fight som grundas på kontra från båda sidor. Vi får se hur det artar sig.


UFC 109: Relentless Fightcard

Huvudkort:
Randy Couture Vs. Mark Coleman
Antonio Rogerio Nogueira Vs. Brandon Vera
Josh Koscheck Vs. Paulo Thiago   Rematch btw
Matt Serra Vs. Frank Trigg*

Underkort:
Demian Maia vs Dan Miller*
Rob Emerson vs Phillipe Nover*
Rolles Gracie vs Mostapha Al Turk*
Melvin Guillard vs Ronnys Torres*


Renzo Gracie ska göra UFC debut mot Matt Hughes

Den 42 årige Renzo Gracie har inte fightats på 3-4 år nått men har ändå blivigt signad för UFC och kommer att gå upp i Octagonen nån gång under våren. Den potensiella motståndaren...Matt Hughes.
Så här kommer det gå.  Renzo kommer bli nedtagen och försöka sig på sub. Matt Hughes klarar sig varje gång. Matt vinner.

Kram och Nacksing
Ninjanicke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0